miercuri, 9 martie 2011

Bilant public al Responsabilitatii Sociale o provocare de la www.responsabilitatesociala.ro

Am primit un mesaj de la responsabilitatesociala.ro prin care mi se solicita părerea:

Companii responsabile in Romania, studii de caz si know-how despre CSR … ce credeti despre modul in care s-au implicat companiile in 2010, dar si ce asteptari aveti de la ele in 2011.

Aceasta fiind o provocare, iar eu o persoană carea îi plac provocările, m-am gândit să încerc să răspund şi să vă cer şi vouă părerea.

1. Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat in societate in 2010 si de ce?

Atunci când e vorba de o clasificare a companiilor aceasta nu poate fi decât subiectivă. O clasificare obiectivă ar presupune existenţa unor criterii măsurabile, aceleaşi pentru toţi competitorii. Mă bucură faptul că, deşi anul 2010 a fost unul de criză, companiile au găsit resurse pentru a se implica în societate. Răspunsul meu (subiectiv) referitor la primele 3 companii care s-au implicat in societate, este:

· trustul de presă Intact pentru implicarea în diferite campanii de ajutorare a persoanelor aflate în dificultate şi în mod special al celor afectaţi de inundaţii;

· Petrom pentru implicarea în proiecte de educaţie ecologică (Ţara lui Andrei) şi de împăduriri;

· BRD pentru implicarea în sprijinirea unor cazuri de copii talentaţi sau defavorizaţi.

2. In ce masura marile companii au raspuns in 2010 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?

Sunt mulţumită de modul cum unele companii s-au implicat în eliminarea urmărilor inundaţiilor; Am o apreciere deosebită pentru companiile care s-au implicat în problemele legate de educaţie în general şi mai ales în sprijinirea copiilor proveniţi din medii defavorizate. Sunt în favoarea campaniilor de durată şi mai puţin a celor desfăşurate cu ocazia unui eveniment (Paşte, Crăciun etc.). Una din nemulţumirile mele legate de implicarea companiilor este determinată de faptul că, deşi aproximativ 50% din populaţie trăieşte la sat sau în „oraşe” de 4-10 mii de locuitori, prea puţine campanii se adresează acestor categorii „defavorizate”.

3. Ce asteptari ai de la companii in privinta responsabilitatii sociale pentru 2011?

Aş dori o mai mare implicare în problemele societăţii rurale şi mic urbane. Să se implice mai mult în educaţia ecologică şi în ajutarea copiilor capabili dar care nu dispun de suficiente resurse. Cine investeşte în educaţie investeşte în viitor.

4. Ce esti dispus sa faci pentru a le stimula pe companii sa fie mai responsabile in 2011?

· Cel mai bun stimulent pentru o companie este reprezentată de popularizarea companiei şi a produselor acestea.

· Aş fi dispusă să achiziţionez produsele firmei şi să le recomand tuturor cunoştinţelor.

Un comentariu: